Monday, April 25, 2011

::rencah dalam kehidupan::

assalamualaikum…

kalo kite ngeluh...dose tapi entri kali nih

bukan niat aku nak bgi taw korg keluhan aku tentang kehidupan…

rmai org sudah pun aku jumpe…

kadang2 aku fkir smpai “ok enough aku cannot bear anything more after this…”

tapi aku fham itu memg asam garam dlam kehidupan …

kalo x kne ngan batang hidung kite memg senang kite nak nshatkn org…

tapi bile kite alaminye sndri…

“okay this is last aku kne n now I’ve to be more creful in evry single of wht im doing”

X kire lah dalam ape jua yg aku mesti aku akn

Fkir abes2…bak kate org precaution abes lah…

Atlast aku memg tekene lgi…

Kalo dah memg takdir Allah dah tentukan

Kite sbgai hambaNya memg kne pasrah dan redha…

Mungkin ini satu ujian bgi aku untk mnguji ksbaran dan keimanan aku…

Kalo memg ditakdirkan aku pergi dahulu kwan2 aku mintak maaf

Aku hnya mnusia biase…tidak dpat lari dari mbuat ksalhan…

Pelbgai dugaan yg aku tempuh selame nih…

Pelbgai hikmah sudah dpat aku lihat…

subhanaAllah begitu hebat kasih syg mu terhdap ku Ya Tuhan…

maaf aku x dpat cite scare detail kat readers…

tapi aku mungkin bleh katekn

bhawe aku amt beruntung krana Allah maseh sygkn aku dan tunjukkn jlan

yang benar kpde aku

jika tidak aku pon x tahu dimane aku akn berade skrg…

syukur Alhamdulillah sngat kepada Allah Subha taala…

kwan2..

kat cni bukan aku nak ckap hnya aku yang beruntung kerana berase sdemikian

aku tahu korg2 jgak mungkin dah bnyak merasainya…

mcm yg mak aku ckap

“Allah sentiase ada tika kite memerlukannNya…jadi jganlah kite lupa akanNya”

Berdoalah agar kite same mngecapi kejyaan dan kebahagiaan

Didunia dan juga di akhirat kelak…

Amin….

2 comments:

Anonymous said...

xslh lau kte bcrite...kte meluahkn pe lam at..jgn simpan..bhy...there always some1 beside us who always supoort us n Allah always wif us...

ain.johari said...

memg la...tpi x sume org bleh trime ape yg kite ase...aku tetap aku dan ape dlam hati aku ni hnya Tuhan je yg fham ....aku x mintak lebey weh...cume org bleh fham dan trime seadenya aku sbgai insan biase...aku x punye kelebehan ape2 pun....