Tuesday, February 15, 2011

Layakkah si dia???

assalamualaikum sume...
arini aku nak merungkai sume yg terpendam
dlam hati aku...dah lame sudah...
'si dia' ni bukan my boy or someone special to me ok...
marilah kite bersame2 menggoncangkan lgi topik nih
even aku taw topik nih x hangat pun...
ok case 1:aku heran layakkah si dia mempersoalkn pkaian ku???
ello tumpng lalu ckit yek...pkaian ku x dek kne mngene ngan ko ok...
urgh!! agk nyampah la kalo org asyik duk mgkritik pkaian aku...
suke aku lah nk pkai pape pun jnji ianyer msih berupekn mnusia...
tu psal mgkritik but lyakkah beliau menyuarakn nyer???
mybe lyak kot...ye la mybe pkaian aku x kne ngan event tu kot...
so bile aku duk pkirkan blik mybe ade smething x kne ngan taste aku...
ok case 1 settle...
case 2: bile aku bercakap si dia membantah...
lyakkah die???ofcoz at that time aku bengang!!!
but bile aku pkirkan blik
memg kadang2 ape yg kite ckp ade yg x betol kn...
kite hanye mnusia biase dan selalu melakukan silap...
so si dia memg LAYAK...
case 3: apabila kite melakukan sesuatu dan si dia mengubah kembali...
layakkah beliau mengubahnya???
ok bgi case nih pulak aku mempunyai bnyak pndangan...
first!die lyak kalo die ade position yg kuat tuk mengubahnye...
sort of like die leader or org yg rpat n lgi tue dari aku la kn...ofcoz
aku kne HORMAT die...
2nd!si dia TIDAK LAYAK sme skali...bcoz itu HAK aku!!!
si dia tu sape???so for a common people
jgan cube bermain dgan api okay...kalo korg rase itu hak aku
n korg pertimbngkn blik adkah korg tergolong dikalangan
org yg sptutnye aku hormat or tdak okay...
case 4:apabila si dia mengusik atau menyentuh brang peribadi kite...
orite dlam case nih pun sebenarnye ianyer depends pde org gak
kalo org yg MEMANG suke show off ni aku ase die memg
akn mengatekn yg ianyer LAYAK... but bile dipikrkn balik...
sudah terang lagi disuluh itu barangan PERIBADI
or maybe ade stngah org x fham bhase melayu nih
PERSONAL OR PRIVACY...
wat pe lah si dia ni nak sentuh2 lak kan...
ello kwan malu lah ckit...kalo org x suh tu x yah la pegang...
aish!!!kasi malu juga...
case 5:apabila si dia mengorek isi dlam hp kite...
ini ag satu...hp adlah brangan personal okay...
even bukan tercatat di hp tu sndri tpi kite kne fham la...
hp adlh bende yg menyimpn info tentng ape yg kite lakukn
pda setiap hari terutame hari2 yg lpas...
ye la contohnyer la...gambar...
mybe ade tersimpan gmba2 bsme family or boy/girl fren
malu gak la kn kalo aku pun...malu kot nk tunjuk gmba2 yg x cumel tu..
ye la aku ni x la secantik LISA kn..urgh!!!
so atleast give me a chance tuk bgmba secumel yg mungkin
UNTUK TATAPAN SENDIRI...
i know whre my level ok
actly bnyak ag case2 yg aku nak bincangkn
but aku mals nak taip ag
so korg yg membace post aku kali nih
THANK YOU SO MUCH...
n aku hrap korg dpat muhasabah dri masing2 dan jua aku...
hehe...bye salam sume...:)

No comments: