Thursday, May 26, 2011

takdir ilahi

Assalamualaikum..

Alhamdulillah aku masih lgi bleh menaip dan menulis

Segale isi hati dan pendpat aku kat sni

Ye la ajal maut jodoh pertemuan di tangan Tuhan

Kite x tahu bile giliran kite utk bertemu dgan pencipta kite

Kali ni aku nak ucapkan

Takziah kepada mangsa bencana tnah runtuh di Ulu Langat, Selangor

Ye la kadang2 bencana alam ni kite xleh nak tafsir

Bile ia akn berlaku…

Melihat kejadian tu di depan mate sndri

Pasti akn menghantui adik2 kite di rumah ank yatim tersebut

Aku simpati dgan naseb mereka…

Dlam mgu ni pulak

Ade seorang lelaki maut di tempat kejadian

Di selayang x silap aku meninggal dunia

Akibat melanggar sebuah lori

Yang parking di kanan bahu jlan utk mbuat kerja

Pemasangan banner di tiang lampu

Kire2 jam 7 pagi…

Agknye mtor yg lelaki ni bwak laju sgat

Then kabus pagi mungkin menghalang

Pemandangan die kot…

Aku x slahkan mne2 pihak..

Yela perkare nak jadi kan…

Takziah jugak lah pde kuarge mangse…

Dlam mase aku cuti nih

Mcam2 yg aku dgar…

Sni sana berita gembire dan sedih

Kadang2 aku hnye mampu berdiam

Dan memikir dunia luar dari bljar nih

Penuh dgan dugaan…

Kadang2 aku rase tkut dgan dugaan yg bkal aku terima

Stelah aku berada di dunia pkerjaan

Aku rasa mcam aku x lyak lagi tuk memikul tggungjwb

Yg lgi besar dari bljar…

Kawin…tu bukan jlan pnyelesaiannya

Jika dilihat untk bkngsi dunia kite

Dgan insan lain yg juga punya hati dan perasaan

Adlah sgat sukar sbnarnye…

Sbab dlam mggu lpas lah aku jumpe

Dgan ank sdare aku yg dah kawin

Usia die mmg mude sgat baru 19 kot

Dah ade 2 anak…dari luar mmg npak bhagia…

Tetibe die dtg kat aku then tnye psal study

Die tnye best x bile dah bljar jauh2 nih?

Aku pun jwab mase study memg lar best tpi

Mase nak amik exam n amik result tu yg pyah

Aku tnye die pulak knpe die tnye aku camtu?

Die ckp hidup ni sush lar kalo x ade akademik tggi

Sush nak cari keje…then kalo dpat keje pun

Gaji x seberape sngat…kos sara hidup skrg tnggi…

Minyak n brg2 dpur sume dah naik

Suami hnye keje biase2 jek

So kalo bleh die nak kje la kn but sume die x minat

Aku pun tnye la kje ape yg die nak?

Die ckap kalo bleh nak la kje dlam econ n kje dlam pjbat

Uish pyoh la gitu gaye

Ce byangkn org yg dah graduate pun bnyak yg menganggur

Inikan pula lepasan spm mcam die nih

So aku pun nsehatkan die supye smbung bljar

At least dpatkan la diploma…

Die pun hnye menganggukkan kple then terus bla

Ish ckap psl stdy n result nih

Aku pulak yg resah…

Ye la result dah nak kuar dah nih

Caw dlu lar yerk

Assalamualaikum…

No comments: